mandag 12. oktober 2009

Kvitebjørn og bileteredigering

I arbeid med bileteredigering kan ein nytte seg av Picasa og Picnik. Eg gjorde dette ein måndagskveld. Klokka var åt å passere 18.00, og eg vart begeistra over korleis alt berre kan synkronisere seg sjølv og vere ledd i eit stort nettverk av programvarer og applikasjonar.

Etter å ha lest nettleksjonen i DKL tok eg fatt på arbeidet. Eg måtte finne eit motiv, eller ein modell. Plutseleg høyrte eg ei remjing utanfor glaset. I det eg trakk frå eine gardina for å sjå kva dette kunne vere, kom ein stor grasiøs og avlang hårball til syne. - Ja, dette var katten sin!

Katten måtte sjølvsagt berast når lokkematen ikkje strakk til for å få han på rett stad. For det er nettopp det knipsing av bilete handlar om: Å vere på rett stad til rett tid. I blåskumringa og med haustemperatur prøvde eg fyrst å setje han opp på bilen min. Planen var å setje han midt opp på bilen for å få eit midtstilt bilete:


Ikkje det mest midstilte biletet eg har tatt, men eg synes likevel det var eit nokså treffande bilete av ein katt som ikkje trivest på sin nye stad, og dermed søkjer heimover. Den vertikale halen strekk seg mot himmelen og lagar vertikale liner. Labbane er i rørsle, og vi anar at noko skal skje.

Etter litt om og men, fekk eg katten i midtstilt posisjon:


Som de ser; ein midstilt katt i eit midstilt bilete. Kan ein få det betre? Motivet er plassert i midten av biletet, og verkar nøgd med tilveret.

Tredjedelsregelen, eller det gylne snitt, er ofte ein grei regel for å gi fokus rundt hovudmotivet. En nyttar seg då av to vassrette og to loddrette strekar. Det er ei vinning om ein klarer å stille desse strekane etter formene i biletet. I kryssingspunktet mellom strekane er det også lurt å plassere eit motiv. F.eks. katten min, Kvitebjørn. Eg lasta biletet opp i Picasa kontoen min, som synkroniserte det vidare til Picnik-kontoen min. Der kunne eg skjere biletet, og tilpasse det etter tredelingsregelen. Dette såg slik ut:


Som de ser går den nedste vassrette lina med treverket og kjem i kryssing ved snuten (har kattar snutar, eller er det berre hundar?) til katten. Den øvre vassrette lina går langs øyrene til han. Hovudmotivet er då plassert i to kryssingspunkt. Den høgre loddrette lina følger treverket nedover. Hovudmotivet fylg denne lina heilt ned.

Produktet såg slik ut:


outside my house there was a kitty
this kitty was a little pitty
white
otherwise
it was giant
watch out
you mice

Hovudmotivet kjem i dette biletet meir fram pga at det er nærbilete. På grunn av tredelingsregelen vil det også vere lettare for auga å dale på hovudmotivet. Eller? Eg ser og ser, men vert ikkje heilt klok. Kom gjerne med kommentarar på kva bilete som er til det beste for hovudmotivet.

Det er verdt å merke seg at mange pikslar nok har godt tapt i redigeringsfasen og jpg-behandlinga. Dette kan ein sørge over, og kanskje prøve ut eit raw-format neste gong. Eg trykte også på auto-fix-knappen i Picnik for å gjere min kjære modell litt meir appellativ; rette litt på pels og hale.

Av komposisjonsmessige trekk ved dette biletet brukte eg som sagt "auto-fix". Denne fiksar på biletet automatisk med digital intelligens og kunnskap om bilete. Eg brukte i tillegg "crop"-funksjonen/skjeringa av biletet.

Andre komposisjonsmessige funksjonar kan også gjere si nytte i å lage eit kunstverk. Eg laga kunstverket, kirsebæra på toppen av kaka, på dette biletet ved å nytte meg av "colours"/fargesetjing. Her ser du sluttresultatet og eit dikt til biletet:


In 1776
a cat used to look like this
In the old antique
they just shopped in boutiques

© Copyright. Kim-Daniel productions2009. All rights reserved.

1 kommentar:

Etiketter

1: øvingsoppgåve 1 (1) 2 øvingsoppgåve 2 (1) 9.2 øvingsoppgåve (1) A3 (1) audacity (1) beskjering av bilete (1) betre vurderingspraksis (1) bilete (4) blogg (1) bloggeruploader (1) cloud computing (1) data-ansvarlig (1) del av gruppeoppgåve (1) del og bruk (1) Design (1) digital (1) digital arena (3) digital kompetanse (2) digital kompetanse og vurdering (1) digital mobbing (1) digital plattform (1) digitale (1) digitale mapper (1) digitale tekstar (2) digitalplattform (2) DKL101 (12) DKL102 (16) DKL103 (11) DKL104 (12) dream team (1) Endring (3) forms (1) geotagging (1) google nettstad (1) google-skjema (1) gratisprinsippet (1) Gruppe2 (2) gruppeoppgåve (2) gylne snitt (1) Hensyn (1) Informasjonskompetanse (1) Informasjonskompetanse 2 (1) Informasjonskompetanse 3 (1) Kompetanseutvikling (1) komposisjon (1) kontrast (1) kontrastar (1) kutting av bilete (1) kvitebjørn (1) lenke (1) LMS vs. PLE (1) lyd (1) Lydproduksjon (1) Lydproduksjon 2 (1) læringsmiljø (2) Mappeoppgåve 1 (1) Mappeoppgåve 3 (1) Martin Luther King Jr. (1) media (1) mediedanning (1) Mediedidaktikk (1) mediepedagogikk (1) Medieproduksjon (1) midtstilt (1) mindomo (1) motiv (1) Nettavis (2) oppgåve 1 (1) oppgåve 2 (1) oppgåve 3 (1) opphavsrett (1) personvern (1) philippa lee (1) photosession (1) picasa (2) picnik (1) Podbean (1) produsering (1) Prosjektarbeid (1) publisert (1) redigering (2) refleksjon (1) rekneark (2) rekneark 2 (1) RusCast (1) Samling1 (1) sammensatte tekster (1) sjølvfotografert (1) slott (1) solnedgang (1) sosial web (3) splash (1) strategi og planarbeid (3) studentundersøking (1) sveits (1) sølepytt (1) tango (1) tankekart (1) Tekst (2) tenkeverktøy 1 (1) Tenkeverktøy 2 (2) Test (1) TPO (1) tredjedelsregelen (2) Trollcast (1) Ungdom (1) verkty (1) verktøy (1) Videoproduksjon (3) Vilkår for endring 2 (2) vurdering av basisdugleikar (1) øvingsoppgave 3 (1) øvingsoppgåve (9) øvingsoppgåve 1 (6) øvingsoppgåve 2 (2) øvingsoppgåve 3 (2) øvingsoppgåve 3b (1) øvingsoppgåve 4 (1) øvingsoppgåve 9.1 (1) øvingsoppgåve samling 2 (1) Øvingsoppgåver (3)