torsdag 5. november 2009

Rekneark - ikkje berre rein verktyopplæring!

Rekneark kan brukast til så mykje. Ein kan lage magiske kvadrat, gloseprøver, quiz, diagram osv. I skulen vert reknearka, anten det er excel, google spreadsheets eller calk, ofte nytta berre for å lære om dei og å få den grunnleggjande opplæringa. Vi skal i dette bloginnlegget sjå ei skisse til korleis ein kan bruke rekneark som verkty i ein prosess for å nå nokre høgare mål. I dette tilfelle, kompetansemål.

I dette undervisingsopplegget er det meininga at elevane skal gjere undersøkingar og statistikkar, og deretter føre desse inn i eit rekneark. Dette reknearket skal presenterast for resten av klassen. Vi kan tenkje oss at det er ei gruppeoppgåve, der elevar frå ulike stadar i lokalsamfunnet (om nokon i klassen kjem frå ulike stadar frå bygda til dømes). Vi tek utgangspunkt i matematikk og naturfag etter 7. årssteg:

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne:

- planleggje og samle inn data i samband med observasjonar, spørjeundersøkingar og eksperiment (LK06, Læreplan i matematikk, statistikk, sannsyn og kombinatorikk)

og

- foreta relevante værmålinger og presentere resultatene med og uten digitale hjelpemidler (LK06, Læreplan i naturfag, fenomener og stoffer)

Vi ser slik at dette vert eit tverrfagleg prosjekt. Innhaldet i undervisingsopplegget er at elevane skal foreta seg vêrvarslingar for lokalmiljøet sitt. Dette skal gå over ei veke. Elevane samlar inn data om kor mange grader det er. Eg har nytta lokale stadar i døme mitt; Volda, Ørsta, Folkestad og Hjartebygda.

Som sagt er det meininga at elevane skal arbeide med rekneark for å lage linjediagram til presentasjonen sin. Når dei er ferdige, skal dei presentere arbeidet for resten av klassen. Dette kan sjå slik ut:

For å sjå den "in-real-edition", kan du følgje denne linken til den publiserte fila:

Rekneark til øvingsoppgåve


2 kommentarer:

  1. Det er en sann glede å følge med i bloggen din. Du er kreativ, deler og viser fram på en glimrende måte. Så også her.

    SvarSlett

Etiketter

1: øvingsoppgåve 1 (1) 2 øvingsoppgåve 2 (1) 9.2 øvingsoppgåve (1) A3 (1) audacity (1) beskjering av bilete (1) betre vurderingspraksis (1) bilete (4) blogg (1) bloggeruploader (1) cloud computing (1) data-ansvarlig (1) del av gruppeoppgåve (1) del og bruk (1) Design (1) digital (1) digital arena (3) digital kompetanse (2) digital kompetanse og vurdering (1) digital mobbing (1) digital plattform (1) digitale (1) digitale mapper (1) digitale tekstar (2) digitalplattform (2) DKL101 (12) DKL102 (16) DKL103 (11) DKL104 (12) dream team (1) Endring (3) forms (1) geotagging (1) google nettstad (1) google-skjema (1) gratisprinsippet (1) Gruppe2 (2) gruppeoppgåve (2) gylne snitt (1) Hensyn (1) Informasjonskompetanse (1) Informasjonskompetanse 2 (1) Informasjonskompetanse 3 (1) Kompetanseutvikling (1) komposisjon (1) kontrast (1) kontrastar (1) kutting av bilete (1) kvitebjørn (1) lenke (1) LMS vs. PLE (1) lyd (1) Lydproduksjon (1) Lydproduksjon 2 (1) læringsmiljø (2) Mappeoppgåve 1 (1) Mappeoppgåve 3 (1) Martin Luther King Jr. (1) media (1) mediedanning (1) Mediedidaktikk (1) mediepedagogikk (1) Medieproduksjon (1) midtstilt (1) mindomo (1) motiv (1) Nettavis (2) oppgåve 1 (1) oppgåve 2 (1) oppgåve 3 (1) opphavsrett (1) personvern (1) philippa lee (1) photosession (1) picasa (2) picnik (1) Podbean (1) produsering (1) Prosjektarbeid (1) publisert (1) redigering (2) refleksjon (1) rekneark (2) rekneark 2 (1) RusCast (1) Samling1 (1) sammensatte tekster (1) sjølvfotografert (1) slott (1) solnedgang (1) sosial web (3) splash (1) strategi og planarbeid (3) studentundersøking (1) sveits (1) sølepytt (1) tango (1) tankekart (1) Tekst (2) tenkeverktøy 1 (1) Tenkeverktøy 2 (2) Test (1) TPO (1) tredjedelsregelen (2) Trollcast (1) Ungdom (1) verkty (1) verktøy (1) Videoproduksjon (3) Vilkår for endring 2 (2) vurdering av basisdugleikar (1) øvingsoppgave 3 (1) øvingsoppgåve (9) øvingsoppgåve 1 (6) øvingsoppgåve 2 (2) øvingsoppgåve 3 (2) øvingsoppgåve 3b (1) øvingsoppgåve 4 (1) øvingsoppgåve 9.1 (1) øvingsoppgåve samling 2 (1) Øvingsoppgåver (3)